Too Late
GM: Frank Robertz
Description
PLAYED IN GERMAN. You messed up. On the run, your gang rides into a forgotten little town out on the frontier. For now, it seems you’ve shaken off your pursuers - but you’ve come too late to witness the desperate stand against a local gang. Too late to see the death of the legendary gunslinger Molly Lannigan - moments before the rest of that gang fled. When the sheriff lays eyes on you, he growls in a rough voice: “Yeah, you’re too late for the big fight. But there’s still work to be done. Hunt down the rest of the gang and you can claim all the bounties - Molly won’t be needing them anymore.”
About the Game
- Game System
- Frontier Scum
- Experience Level
- Any
- Content Warnings
- violence, death, horror
- Materials Needed
- pencil & standard dice set (d4, d6, d8, d10, d12 & d20)
Additional Information
You messed up. On the run, your gang rides into a forgotten little town out on the frontier. For now, it seems you’ve shaken off your pursuers - but you’ve come too late to witness the desperate stand against a local gang. Too late to see the death of the legendary gunslinger Molly Lannigan - moments before the rest of that gang fled.
When the sheriff lays eyes on you, he growls in a rough voice: “Yeah, you’re too late for the big fight. But there’s still work to be done. Hunt down the rest of the gang and you can claim all the bounties - Molly won’t be needing them anymore.”
Sounds like a good deal. But something in Charaka Creek isn’t right. Suspicious eyes follow your every step, windows are being boarded shut, and that preacher with the fanatical stare sends a shiver down your spine.
Will Charaka Creek be your chance at gold and glory … or will this little town be your grave?
(Attention: This adventure will be played in German)
--
Ihr habt Mist gebaut. Auf der Flucht reitet eure Bande in ein vergessenes Städtchen im Grenzland. Euren Verfolgern scheint ihr fürs erste entkommen zu sein, aber ihr seid zu spät, um die heldenhafte Abwehr einer lokalen Bande miterlebt zu haben. Zu spät, um den Tod der legendären Revolverheldin Molly Lannigan gesehen zu haben - kurz bevor der Rest jener Band floh. Als der Sheriff euch sieht, brummt er mit rauer Stimme „Ja, Ihr seid zu spät für den großen Kampf. Aber es gibt noch was zu tun. Wenn ihr die restliche Bande jagt, könnt ihr die Kopfgelder von allen bekommen - Molly braucht sie nicht mehr.“
Das klingt nach einem guten Deal, aber irgendetwas hier in Charaka Creek stimmt nicht: Misstrauische Blicke verfolgen euch, die Fenster werden zugenagelt und dieser Priester mit dem fanatischen Blick jagt euch einen Schauer über den Rücken. Wird Charaka Creek eure Chance auf Gold und Ruhm oder wird dieses Städtchen euer Untergang?
